poniedziałek, 25 czerwiec 2018 21:53

LICZY SIĘ NIE TYLKO SZEŚCIOPAK I SMUKŁA SYLWETKA – UMYSŁ TEŻ WYMAGA ĆWICZEŃ

Z umysłem jest podobnie jak z ciałem - im częściej go trenujesz i stymulujesz nowymi bodźcami, tym dłużej i efektywniej będzie ci służyć. Dlatego nie zatrzymuj się w realizacji zamierzonych planów, utrzymuj wysokie obroty, trenuj oraz zdrowo się odżywiaj. Ale nie zapominaj także, aby regularnie ćwiczyć swój umysł.

ZDROWY ZAWRÓT GŁOWY
Coraz częściej biegamy, trenujemy w salach fitness, w strefach crossfit podnosimy sztangi, używamy kettli, taśm trx, lin czy corebagów. Jednocześnie mamy większą świadomość, jak duży wpływ na nasze zdrowie ma jedzenie, przechodząc m.in. na diety typu raw, wege, paleo czy robiąc detoksy owocowe. Wszystko po to, aby dobrze wyglądać i mieć zgrabną sylwetkę – po prostu czuć się dobrze samemu ze sobą.

CO ZA DUŻO, TO NIEZDROWO
Jednocześnie każdego dnia do naszego umysłu docierają setki informacji z social media, telewizji, radia, billboardów czy rozdawanych na ulicach ulotek. Jesteśmy wręcz nimi bombardowani, wchłaniając więcej wiadomości niż nasi przodkowie w ciągu całego swojego życia. Coraz częściej prześladuje nas poczucie, że podejmujemy się wciąż większej ilości spraw, ale osiągamy coraz mniej – jesteśmy zabiegani i coraz bardziej zestresowani. Dodatkowo kultura typu „instant”, w której żyjemy sprawia, że chcemy widzieć efekty natychmiast, szukamy szybkich rozwiązań dla wyzwań, przed którymi właśnie stoimy.

ZACZNIJ TRENOWAĆ SWÓJ UMYSŁ
Z jednej strony chcąc być fit, warto w swoim kalendarzu znaleźć czas na aktywność fizyczną. Z drugiej strony, aby utrzymać nasze ciało na wysokich obrotach, należy regularnie dbać także o swój umysł. Wiedzą już o tym topowi sportowcy, m.in. najlepszy pływak na tej planecie Michael Phelps, tenisistka Agnieszka Radwańska, kapitan polskiej reprezentacji Robert Lewandowski czy skoczek Kamil Stoch, którzy mocny akcent kładą na pracę z umysłem. Trening mentalny, stanowiący połączenie wielu nauk (psychologii, socjologii, fizjologii, endokrynologii i filozofii) dostarcza skutecznych narzędzi, aby móc w pełni rozwijać ludzki potencjał. A to, co jest w nim fenomenalne, to to, że efekty (m.in. zwiększona pewność siebie czy obniżony poziom stresu) widoczne są niemal natychmiast w ciągu kilku minut, bez konieczności długotrwałej pracy. Dlatego specjalnie dla ciebie przygotowałem pięć inspiracji, zaczerpniętych wprost z treningu mentalnego, aby w XXI w. utrzymać wysoki poziom energii zarówno ciała, jak i umysłu:

1. ZMĘCZ MIĘŚNIE I SPAL STRES
Jeżeli czujesz, że jesteś zdenerwowany zmęcz wtedy mięśnie – idź pobiegać, pojeździj na rowerze, załóż słuchawki i wytańcz stres lub przebiegnij się kilka razy po schodach. Ruch sprawi, że spalisz nadmiar kortyzolu (hormonu stresu), a tym samym zaczniesz generować w swoim ciele endorfiny (hormony szczęścia) oraz dopaminę (hormon działania).

2. USUŃ DRZAZGI I PODNIEŚ POZIOM ENERGII
Czym są drzazgi? To te wszystkie rzeczy w twoim otoczeniu, na których widok albo już samą myśl czujesz negatywne emocje, czy niepokój. To te wszystkie rzeczy, które w ciągu dnia obniżają twój poziom energii, np.: nieposprzątany pokój, niezapłacone rachunki czy też twoje zdjęcie, które przypomina ci o tym, że jeszcze do niedawna byłeś w super formie. Jeżeli masz w otoczeniu takie rzeczy, to po prostu usuń je jak najszybciej - posprzątaj pokój, opłać rachunki, albo idź potrenuj, aby przybliżyć się do wymarzonej sylwetki. Dzięki temu stworzysz wokół siebie przestrzeń, która będzie dodawać ci energii, abyś miał jej więcej w ciągu dnia na realizację spraw naprawdę dla ciebie ważnych.

3. WYGRYWAJ, PRZYJMUJĄC POSTAWĘ ZWYCIĘZCY
Amy Cuddy, psycholog z Harvardu, przeprowadziła badania naukowe, które pokazały, że poprzez naszą postawę ciała, to jak wyglądamy, jesteśmy w stanie wpłynąć na nasz poziom pewności siebie. Badając zachowania sportowców, zarówno pełnosprawnych, jak i niepełnosprawnych, w tym także sportowców niewidomych, odkryta została jedna zależność. Wszystkie te osoby, kiedy wygrywają i przekraczają linię mety, mają postawę zwycięzcy unosząc ręce do góry. Dzięki tej postawie podwyższasz poziom testosteronu (hormonu walki) oraz obniżasz poziom stresu, co sprawia, że Twoja pewność siebie wzrasta. Dlatego jeżeli jesteś przed ważnym dla ciebie wydarzeniem, np. masz ustny egzamin, rozmowę o pracę lub może chcesz poprosić szefa o podwyżkę, podnieś wcześniej swój poziom pewności siebie, unosząc ręce wysoko do góry i utrzymuj je w tej pozycji przez 2 min. Pamiętaj, że ta metoda nie zastąpi ci właściwego przygotowania się, ale zdecydowanie pomoże w ważnym dla ciebie momencie zwiększyć hormonalnie twoją pewność siebie, abyś mógł pokazać w pełni swoje możliwości.

4. OCZYŚĆ SWÓJ UMYSŁ, LEWITUJĄC
Podobnie jak z ciałem, także i z umysłem warto raz na jakiś czas zrobić sobie detoks. Jednym ze skuteczniejszych i najprostszych sposobów jest tzw. floating. Metoda ta polega na tym, że kładziesz się w mocno osolonej wodzie, zbliżonej do temperatury twojego ciała i unosisz się na niej. Czujesz wręcz, jak lewitujesz w powietrzu. Dzięki temu rozluźniasz mięśnie, często spięte wskutek aktywności fizycznej oraz codziennych sytuacji stresowych. Dodatkowo znajdując się w pomieszczeniu, pozbawionym wszelkich bodźców (dźwięków oraz światła), twój umysł wchodzi w stan głębokiego odprężenia. Metoda ta jest szczególnie polecana dla osób żyjących w dużych miastach, zabieganych i zestresowanych. Regularnie stosowana wpłynie pozytywnie zarówno na twoje ciało, jak i umysł.

5. PODKRĘĆ MOTYWACJĘ, STWARZAJĄC WŁAŚCIWE ŚRODOWISKO
Jeżeli masz przed sobą cel, aby regularnie ćwiczyć i zdrowo się odżywiać, to nie licz na swoją silną wolę. Ona jest jak wskaźnik baterii w twoim telefonie – w ciągu dnia stopniowo się rozładowuje. Stwórz lepiej wokół siebie odpowiednie środowisko, które będzie cię wspierać w realizacji twoich postanowień. Jeżeli biegasz, postaw buty od razu przy łóżku. Jeżeli ćwiczysz w klubie fitness, spakuj dzień wcześniej torbę i postaw ją przy drzwiach. Dodatkowo spraw, aby w lodówce było zdrowe jedzenie, a w pracy miej przy sobie fit przekąski, np. orzechy, czy gotowe już do zjedzenia marchewki. Pamiętaj, że nasz mózg z natury jest leniwy i nie lubi się przemęczać. Zwłaszcza kiedy rozpoczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną, czy zdrowym odżywianiem i wdrażasz w swoim życiu nowe nawyki. Bądź wtedy „smart” i stwórz wcześniej wokół siebie przestrzeń, która będzie cię wspierać w realizacji twoich celów.

Zacznij od pięciu powyższych inspiracji, wykorzystaj narzędzia treningu mentalnego i podkręć moc swojego umysłu.

Czytany 645 razy Ostatnio zmieniany poniedziałek, 25 czerwiec 2018 22:02
Popularne artykuły

Dołącz do mnie na Facebooku

W czym Ci mogę pomóc ?

Trening Mentalny dla dzieci

Trening mentalny
dzieci

Odkryj i rozwijaj w pełni potencjał swojego dziecka.
Trening mentalny <br/>dla rodzica

Trening mentalny
rodzica

Uwierz w siebie i odważnie realizuj swoje cele.
Trening mentalny dla każdego

Trening mentalny dla każdego

Każdy dzień jest dobry na Twoją mentalną zmianę.

 

NEWSLETTER - Zapisz się, aby być na bieżąco z ofertą treningów mentalnych, książek z rozwoju osobistego oraz sporej dawki motywacji i inspiracji.
© 2018 FinansowaPasja.pl. All Rights Reserved. Designed By MoroStudio.eu