środa, 05 czerwiec 2019 16:09

Znokautuj stres raz na zawsze

Nie pierwszy i nie po raz ostatni sprawi, że będziesz mieć przyspieszone bicie serca, pustkę w głowie oraz myśli typu: „czy dam radę?”, „czy jestem wystarczająco dobry?” Będzie pojawiał się w najmniej oczekiwanych sytuacjach. Ale pamiętaj – to ty decydujesz, czy stres zapanuje nad tobą czy ty nad nim. Dlatego w tym artykule, niczym twój sparring partner, dam ci pięć technik, które mentalnie znokautują twój stres. Jeżeli jest gotów, to ruszamy !!!

1. POCZUJ DRESZCZYK EKSCYTACJI – Kelly McGonigal, psycholog z Uniwersytetu Stanforda, przez 8 lat badała 30 000 osób. Okazało się, że to nie sam stres nas zabija, ale nasze przekonanie o szkodliwości stresu na nasze zdrowie. Dlatego, jeżeli odczuwasz wymienione we wstępie objawy związane ze stresem to pamiętaj, że wówczas twój organizm pomaga ci sprostać wyzwaniu, które jest właśnie przed tobą. Jeżeli zmienisz myśli na temat stresu jesteś w stanie sprawić, że stres nie będzie cię paraliżował, tylko mobilizował. Zamiast powtarzać w głowie zdania typu: „stresuję się”, „co będzie, jeśli mi nie wyjdzie?”, „nie dam rady”, zacznij przeprogramowywać swój umysł powtarzając sentencje, które będą cię wspierać. Na przykład: „czuję dreszczyk ekscytacji”, „za chwilę zrobię coś ważnego”, „moje ciało mnie wspiera i mobilizuje do działania”. Zmieniając swoje myśli jesteś w stanie sprawić, że stres nie będzie walczył przeciwko tobie, ale razem z tobą.

rsz vinicius wiesehofer 544433 unsplash

2. RUSZ SWOJE CIAŁO - jeśli za kilka minut przed tobą jest ważne spotkanie biznesowe lub za moment masz wejść na scenę, aby opowiedzieć publiczności swoją historię, to zamiast rozmyślać i negatywnie się nakręcać, pobudź swoje ciało. Jednym z moich ulubionych sposobów jest po prostu skakanie w miejscu przez 40-60 sekund. Jeżeli przed tobą jest z kolei za chwilę mecz piłki nożnej, turniej tańca czy zawody karate, możesz przez chwilę pobiegać, wykonać znane ci z podstawówki pajacyki albo nawet zrobić kilka pompek. To sprawi, że zmieni się gospodarka hormonalna w twoim ciele. Wówczas hormon stresu (kortyzol), który na kilka minut przed ważnym dla ciebie wydarzeniem jest na wysokim poziomie, zacznie się zmniejszać. A w jego miejsce pojawią się dużo przyjemniejsze hormony, takie jak dopamina, testosteron czy endorfiny. To one sprawią, że będziesz mniej zestresowany i dużo bardziej pewny siebie. „Rusz swoje ciało” to metoda ekspresowa, która w ciągu dosłownie kilkudziesięciu sekund sprawi, że stres opadnie, a ty na pełnych obrotach będziesz gotów podjąć wyzwanie stojące przed tobą.

rsz 1anthony ginsbrook 294309 unsplash

3. WYKONAJ SPACER SUPERBOHATERA – jeżeli jeszcze zanim wejdziesz na swój życiowy ring czujesz, że stres zdobywa już pierwsze punkty, to znajdź sobie miejsce, może jakiś korytarz, gdzie będziesz mógł swobodnie się poruszać. Zakładam, że w dzieciństwie miałeś swojego superbohatera i podziwiałeś go za jego nadludzkie moce oraz pozaziemską pewność siebie. Dlatego dzisiaj, w stresujących sytuacjach wykorzystaj to. Wyobrażając sobie, że jesteś właśnie takim superbohaterem, zacznij chodzić w jedną i drugą stronę jak osoba bardzo pewna siebie. Zdecydowany, szybki krok, otwarta klatka piersiowa, ekspansywna postawa. Do tego patrz, a nawet oddychaj jak osoba pewna siebie. Poczuj całym swoim ciałem, wszystkimi zmysłami, że jesteś superbohaterem i że nie ma dla ciebie rzeczy niemożliwych. Dodatkowo możesz włączyć motywującą muzykę, która podbije twoje emocje i sprawi, że poczujesz w sobie dużo większą pewność siebie, a podczas wyzwania w pełni pokażesz swój potencjał. Pamiętaj, że nadludzkie moce nie są zarezerwowane tylko dla superbohaterów.

rsz craig mclachlan 1553835 unsplash

4. ZRELAKSUJ CIAŁO ORAZ MYŚLI – w sytuacji stresowej bardzo często masz przyspieszony oddech, drży ci głos, a do tego nie potrafisz się skupić. Dlatego kluczem jest stworzenie stanu, w którym będziesz bardziej spokojny, uważny, po prostu mniej zestresowany. Dlatego przed ważnym dla ciebie momentem, zatrzymaj się na chwilę i świadomie skup się na oddechu. Zobaczysz, że po 2-3 minutach Twoje myśli będą dużo spokojniejsze, a ciało bardziej zrelaksowane. Aby ci to jeszcze bardziej ułatwić, specjalnie dla ciebie przygotowałem trening relaksacyjny, który możesz odsłuchać skanując poniższy kod QR. W nagraniu audio dostaniesz wszelkie wskazówki, jak zrelaksować ciało oraz uspokoić swoje myśli. Dodatkowo trening sprawdzi się doskonale w przypadku osób, które mają problemy z zaśnięciem. Kiedy próbując zasnąć, masz natłok myśli w głowie i liczenie baranów już nie pomaga, to zacznij regularnie wykonywać trening, który dla ciebie przygotowałem. Zobaczysz, że wykonując go systematycznie jesteś w stanie zasnąć nawet w ciągu kilku sekund. Odsłuchaj i przekonaj się sam.Trening relaksacyjny QR

5. BĄDŹ PRZYGOTOWANY – na koniec sposób, który wydaje się być oczywisty. Pamiętaj, że twój poziom pewności siebie jest mocno skorelowany z twoimi umiejętnościami. Jeżeli w tym, co robisz, czujesz się dobrze, pływasz wręcz jak „ryba w wodzie”, poziom stresu będzie na dużo niższym poziomie. Jeżeli przed tobą za chwilę jest na przykład rozmowa o pracę, spotkanie z potencjalnym klientem czy egzamin ustny z angielskiego, to wcześniej zrób wszystko, aby do tego momentu jak najlepiej się przygotować. Poćwicz z drugą osobą możliwe do wystąpienia scenariusze podczas rozmowy o pracę czy też z przyszłym klientem oraz na tyle, na i ile to możliwe szlifuj swój angielski. Zamiast mieć nadzieję, że uda ci się dostać wymarzoną pracę, podpisać kontrakt z klientem czy otrzymać łatwe pytania na egzaminie, weź 100% odpowiedzialności za wyzwanie, które jest przed tobą. Im więcej czasu poświęcisz na przygotowanie, tym więcej spokoju będziesz czuć w sobie. Oczywiście, nie na wszystko, co może się wydarzyć, masz wpływ. Ale na pewno masz wpływ na poziom swojego przygotowania. I to właśnie ten piąty sposób jest w stanie sprawić, że stres będzie na dużo niższym poziomie.

rsz 1jordan whitfield 112404 unsplash

Podsumowując pamiętaj, że tak naprawdę stres jest twoim sprzymierzeńcem, pomagając ci sprostać życiowym wyzwaniom. Dlatego nie walcz z nim, ale zaakceptuj go. Do tego zrób wszystko, aby być jak najlepiej gotowym na wyzwanie, które jest przed tobą. A kiedy pomimo to poczujesz stres to pamiętaj, że zawsze masz w rękawie jeszcze kilka technik radzenia sobie w sytuacjach stresowych. Działaj i odważnie sięgaj po swoje marzenia.

Czytany 189 razy Ostatnio zmieniany środa, 05 czerwiec 2019 17:03
Popularne artykuły

Dołącz do mnie na Facebooku

W czym Ci mogę pomóc ?

Trening Mentalny dla dzieci

TRENING MENTALNY JUNIORÓW

Odkryj i rozwijaj w pełni swój potencjał.
Trening mentalny dla każdego

Trening mentalny dla każdego

Każdy dzień jest dobry na Twoją mentalną zmianę.

 

NEWSLETTER - Zapisz się, aby być na bieżąco z ofertą treningów mentalnych, książek z rozwoju osobistego oraz sporej dawki motywacji i inspiracji.
© 2018 FinansowaPasja.pl. All Rights Reserved. Designed By MoroStudio.eu